måndag 23 juni 2014

Annat var det förr!

Det har ju alltid varit lite somrigt och kul att lyssna på någon spännande sommarpratare tycker jag. Förra året försökte jag mig på ett par gånger - inte bra... Förvånades över de rubriker nästan varje sommarpratare gav upphov till. Det kändes som om man tävlade i att ha upplevt så många eländigheter det går i ett liv, ett liv som skulle fläkas ut för alla som orkade lyssna. Och arenan blev sommar-programmet. I år ser det ut att bli samma visa - redan de första sommarpratarna har gråtit och ojojoj-at sig över ett eller annat. Vad är det för fel på lite lättsamma inblickar i någons liv? Tacka vet jag Torsten Ehrenmark, som på sin tid - förr alltså - kåserade i sommarradion. På sommaren ska man vara glad. Och lycklig.
 
 
 
Ja, jag vet att jag gnäller över vår smala säng ute i Stugan. Men kolla in denna bild - så här kan det vara när man vaknar. Skorpan tycker vi ska vara tillsammans nu när vi ändå skaffat hund. Här hemma har vi ju världens bästa och skönaste säng - där får alla med råge plats.
 
 
Idag har jag påbörjat min sista vecka innan semestern. Ska verkligen försöka hinna så mycket som möjligt denna vecka så att det inte ligger något och skvalpar när jag kommer tillbaka i augusti. Man vill ju kunna koppla av på semestern!
 
Midsommar firade vi på stillsamt sätt - utan kök - i Stugan. Det är sådär kan jag ärligt erkänna. I morgon har torken stått på i 2 veckor. Tycker det börjar lukta slöjdsal inne i köket, och det torde ju vara ett tecken på att trät börjar torka. Det är min kvalificerade gissning i alla fall.
 
Ute i Stugan blommar 1 st pion! Men det är den bästa av dem alla - den från Ekebydal och som har en gudomlig doft!
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Nog är det väl för skönt att semestern äntligen snart är här! Hoppas bara vädergudarna är med oss hyfsat. En svensk sommar med femton grader och talrika regnskurar klarar vi oss väldigt bra utan, det tycker i alla fall jag! Hoppas också att vi lyckas tömma vår långa to-do lista innan det är dags att "kasta" klockan.

    SvaraRadera