fredag 13 juni 2014

Tiden går - 1 år har gått

Igår var det en smått hektiskt dag. Lasse målade lilla sovalkoven på kolonin. Den behöver nog strykas minst två gånger till för att täcka den gamla gröna färgen med den nya antikvita. Jag satt hemma och granskade tentor. Dessvärre fick jag tag i två stycken som tog ett par timmar var att reda ut. Vid sådana tillfällen är det inte utan att man börjar undra om man varit otydlig, tur det finns omtentor! Efter jobbet körde vi till Götalundens kyrka för att sätta blommor på Alice grav. Igår var det ett år sedan hon dog. Tiden går fort. Efter det åkte vi ut till Stugan och Lasse klippte gräsmattan. Därefter åkte jag och Skorpan hem hit till stan medan Lasse och Märta stannade kvar för att provsova därute till ljudet av torken som står i köket. Här ett par bilder, dels på Lasse i klippartagen dels på Alice och Svens grav.


 
När jag pratade med Lasse för en stund sedan hade natten avlöpt väl. Det är ju ett jämt brus från torken vilket ju underlättar. Det är mer störande med ett skrapigt och ojämnt ljud. Följden av detta blir nu att Lasse och Märta väljer att spendera helgen på Stora Näset, medan jag och Skorpan ger oss ut på andra äventyr. Här en bild från igår på finaste fina Märta!
 


Igår började - till Lasses stora förnöjsamhet - VM i fotboll. Jag har fått stränga order om att inte ringa när någon match pågår, så det gäller att hålla ordning på tiderna då då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar