torsdag 26 juni 2014

I fix!

I dag har jag varit hos optikern. Det är dags för nya glasögon. Förutom svårigheter med att svara på vilka prickar som är skarpa i konturen och inte, är det ju själva valet av bågar som är knepigast. Jag har med mig 3 par hem, och har nu bestämt mig. 

Det står i tidningen att det varit ett fruktansvärt åskoväder i Dalsland och Västra Götaland idag. Jaha. Här skiner solen från klarblå himmel. Bättre väder kan man inte tänka sig. Lasse har klippt halva gräsmattan och jag och vovvarna har tittat på. 

Imorgon åker vi till Nisses efter jobbet och köper de sista blommor vi behöver. Det slinker säkert med något annat vi inte behöver också. Nästa vecka ska vi jobba ute på Karlsvik. Vi ska måla, både inne och ute. Jag är bäst på pillmåleri - det är inte Lasses styrka direkt. Tror inte hans mamma och pappa någonsin köpte några fyll-i-målarböcker åt honom. Han har inte tränat så mycket på det i sitt liv - om man säger...

Jag följer Edward Blom på Twitter. Det är inte utan att jag häpnar över denne mans matvanor - han äter jämt och alltid ute känns det som. Dessutom intas kulinariska måltider allt som oftast då han och hans fru är på resande fot av något slag. Själv glömde jag min lunch hemma idag. Olika falla ödets lotter! Men det blir nog bättre vad det lider nu när Lasse ska gå på matlagningskurs, eller hur Lasse? Då kommer det att stå gourmetliknande maträtter på bordet varje kväll när jag kommer hem från jobbet. 

Mitt lag Uruguay har helt plötsligt bekymmer av smått specialpedagogisk karaktär. Jag kanske ska erbjuda mig att skriva ett åtgärdsprogram på Luiz? Det är bara att ringa. I fix. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar