torsdag 19 juni 2014

Varför har ingen ringt mig?

I tv-rutan finns det nu under VM ett antal experter. De säger mer eller mindre kloka saker enligt min mening. Ikväll upplyste vår förbundskapten Erik Hamren oss tv-tittare att "nu måste England göra mål". Det förstår till och med jag då det var halvlek och mitt lag Uruguay ledde med 1-0 mot England. Får man betalt som expert? Varför har ingen ringt mig - jag kan också värpa ur mig "klokheter". 



I skrivande stund sitter vi i Stugan och inväntar midsommaren. I köket surrar det och är varmt som i en bastu. Vi har fått en uppskattning på minst tre veckor och mest fem veckor när det gäller frågan hur länge torken ska stå på. Det är bara att vänta. 

Jag brukar inte bry mig om vad folk har på sig i klädväg, men jag kan notera en del egendomligheter. Förra året insåg jag att medelålders damer vandrade omkring i Converse när de ville se lite ungdomliga ut. Det jag lagt märke till den senaste tiden är medelålders damers fäbless för leggings och kjol - samtidigt. Överallt ser jag krumma ben med färgglada leggings och liiiite för korta kjolar. Är det snyggt...? 

Idag kom Elly Griffiths senaste deckare med posten. Hurra! Det ska bli trevligt att återse Ruth och de andra. På vägen upp till mamma förra veckan lyssnade jag klart på Sankta Psyko. Bra på sitt sätt, men ett mycket underligt slut. Slut måste vara bra, annars är ju hela resan onödig. Denna gång var det liksom inget slut. 

Snart är matchen slut och då får jag krypa i säng. Uruguay leder med 2-1 och jag kan ju då tala om för er att "nu måste England göra mål" - igen! 

1 kommentar:

  1. Håller med om att leggings är klart överskattade som "benskylare. Så bort med dem. Lite för korta kjolar? Kan kjolar verkligen bli det?��

    SvaraRadera