lördag 14 juni 2014

Vem ska man heja på?

Den frågan har ställts nu när Sverige inte tog sig till VM. Precis som om man måste heja på ett lag. Jag gjorde i alla fall ett test i en tidning och fick beskedet att Uruguay är mitt nya land och lag. Själv tänkte jag Holland - hyfsat nära Sverige och en färg på tröjorna som inte går att negligera. Jag har nu två lag att hålla ordning på. Hittills går det bra - Holland tvålade till Spanien och Uruguay leder i skrivande stund sin match. 

Jag tycker det är tur att Sverige inte är med. Jösses vad det hade gnällts i stugorna då! För inte hade vi - helt ärligt - kommit så långt i turneringen. Nu slipper vi ju gnälla utan kan istället ägna oss åt att titta på en massa andra länders lag och heja på dem. Som jag - som har två. 

Mitt bekymmer nu är funderingar kring vad som förväntas av mig. Ska jag se alla matcher där mina länder är med? En del matcher går ju på okristliga tider. Måste jag se hela matcherna, eller kan man lägga sig om man blir trött? Alla resultat finns ju att läsa i tidningen dagen efter. Hur engagerad ska man egentligen vara - finns det någon lägsta nivå liksom?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar