fredag 6 juni 2014

Händer det nå't, eller?

Jodå, det är ju bråda tider både på jobbet och hemma. På jobbet ska alla kurser bli klara med schema, kursplaner och litteratur. Jag har en ganska plottrig höst framför mig - ska vara inne i 12 kurser totalt, men det är mer eller mindre självvalt då jag under rådande omständigheter inte kan tänka mig att ha den inledande kursen igen. Det blir en massa spännande svenskkurser istället - nice! 

På hemmafronten går vi just nu mest och väntar på att en rörmokare och snickare ska sätta in en tork i köket här ute i stugan. Vi har inte längre något golv i köket sedan brädan vid diskbänken visade sig vara en fuktskada. Dessvärre trodde inte snickaren att vi kan vara här när torken väl är på plats eftersom den väsnas. Så vi får se. Samtidigt håller vi på ute på kolonin och fixar efter renoveringen där. Vi får väl vara därute istället när vi inte kan vara här. 

Både Lasse och jag har läst tyska i skolan. Vi kan emellertid inte prata ett jota... Igår när vi kom till stugan hade vår tyske granne kommit till sin stuga. Honom pratar vi engelska med men hans ständige följeslagare pratar bara tyska. Vi konstaterade igår att vi förstår ungefär 50% av vad han säger och att vi själva kommer ihåg ungefär 2% av alla de glosor man tragglade i åratal när vi själva ska formulera en mening. Känns bortkastat på nå't sätt. Skulle förstås varit kul om man kunde prata lite bättre. 

I år är det 20 år sedan Sverige tog brons i VM-fotboll. "Sommaren vi aldrig glömmer" sa de precis på tv. Jag har inget minne alls av VM 1994. Jo, jag minns att jag och Ulf tyckte det var ovanligt lite folk på Gröna Lund en kväll när vi var där. Sverige spelade en viktig match tydligen. Sen minns jag att jag hade ett helsike att komma hem en dag från jobbet pga att det skulle firas i Rålamshovsparken. Så sammanfattningsvis minns jag inte ens vad det är jag inte borde kunna glömma. Nu vet jag dock att det snart är VM. Den 12 juni brakar fotbolls-VM igång. Jag lever ihop med Lasse - då vet man sån't.  



I morgon får vi besök från Nyköping. Det ska bli kul. Vädret ska bättra sig lagom tills A&P anländer. Nu tror jag att jag ska sticka lite. Mina tre familjemedlemmar sover utspridda lite här och där i stugan. 

1 kommentar:

  1. Jaså, sticka lite... Annars kn vi ju gå ut och plantera så att det blir fint i blomlådorna

    SvaraRadera