måndag 9 juni 2014

Sol, sol, sol!

Idag skiner solen på sitt finaste vis från en klarblå himmel - underbart för de som kan vara ute och göra kul saker i det vackra vädret. Dit tillhör dock inte jag. Jag sitter inne vid mitt skrivbord och granskar tentor och mellan varven passar jag tvätten. Snart är emellertid dagen slut och då ska jag och vovvarna åka ut till Lasse på kolonin och spendera aftonen där.
 
Det finns som sagt en del att göra på kolonin. Ikväll ska jag klippa häcken. Det är en aktivitet jag gillar eftersom det omgående blir ett synnerligen synbart resultat. Lasse håller på att spackla, så att vi snart kan komma igång med målningen inne. Efter detta ska vi åka till Stugan och titta om torken kommit på plats idag. Det är lite irriterande om det drar ut mer på tiden tycker jag.  Jag vill gärna att det ska vara klart till min semester, men det blir nog inte så.
 
Lupinerna blommar nu - det finns nästan inget vackrare än ett härligt stort lupinfält. Jag har försökt skapa mig ett eget litet lupinfält ute på Stora Näset. Så här ser det ut just nu - alltid något...
 
 
Vi har också i år planterat sallad och lite rädisor i en gammal pallkrage vi hittade under huset. Det växer så det knakar. I lördags "skördade" vi ett par rädisor och pyttelite sallad. Resten får stå på tillväxt ett tag till.  
 
 
Ute på Spikön har det skett stora förändringar i form av allmän uppiffning under vårens lopp. Det största är väl att man byggt en ny fin gästhamn med tillhörande fik. Lasse jublade när det visade sig att de säljer Kling-glass... En del statyer har också kommit på plats så att vi flanörer har något att vila ögonen på (?). En staty är en naken man som sitter på huk och håller för ena ögat. De privata delarna syns tydligt. Kanske för tydligt, då någon gjort sig besväret att sticka en slags snopplapp och bundit på aktuell staty. Innovativt tycker jag.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar