onsdag 24 juni 2015

24 juni

Ett smått magiskt datum för det innebär att det är exakt 6 månader till julafton. Tittade i min kalender och konstaterade att första advent (alltså det datum då julen börjar på riktigt) är 29 november, och dit är det 21 veckor. För att komma lite i stämning bjuder jag på denna bild.
 
Igår satt jag i möte och diskuterade svenskans upplägg här på jobbet. Det innebär att jag idag tar mig an en kursplan för 4-6 som ska gälla i december. Ja, jag hade kunnat vänta till efter semestern, men då är ju allt som sades bortblåst, och jag kan förmodligen inte tyda eller tolka mina anteckningar heller. Lika bra att göra det idag. Sitter också och väntar på en student som ska lämna in en examination så att jag kan rapportera kursen i SO under morgondagen. Sen börjar det bli tomt på arbetsuppgifter så här innan semestern.
 
Igår eftermiddag var jag och Öresjö-Anna med töserna och åt frozen yoghurt. Gott som attan! En av produkterna som man kunde toppa med var stora färgglada tuggummin. Inget för mig, men Signe som ska börjar årskurs 1 lyckades klämma in fem stora tuggisar i munnen samtidigt. Lite av en talang.
 
Man kan förlita sig på vädrets makter sa Romson häromdagen. Jag skulle verkligen inte vilja göra det om jag bodde i ett myggrikt område i vårt blöta skogsbeklädda land. Tänk om man sa så om annat inom politiken? Det hoppar - enligt mitt tycke - liiite för många grodor ur denna vice statsminister.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar