torsdag 11 juni 2015

Hu - som i huggorm

På morgonens hundpromenad till Länkeviken möttes vi av denna huggorm. Vi hade precis pratat om att vi inte sett någon i år, men här var den dock. Överkörd. Och således död. Jag vet att den är fridlyst, men enligt mig är en död huggorm en bra huggorm.
 
 

I vår dunge växer, frodas och doftar just nu liljekonvalj - så fint och så underbar doft!
 
 
Igår kväll var vi på kolonin och fixade lite. Det var återigen en av dessa avskyvärda städdagar. Helt idiotiskt om ni frågar mig. Men lite jobb fick vi också gjort i vår egen trädgård. Lasse klippte gräset, jag vattnade och började rensa bort lite ogräs mellan plattorna. Sen åkte jag och veckohandlade innan vi kraschade i soffan ute på Stora Näset kl 21! Sängdags för mig alltså...
 
Idag är det soligt och fint ute. Lasse ligger enligt diverse sms på verandan och solar, och jag ska strax göra honom sällskap. Hoppas att solen och värmen håller i sig ett tag, eller att ett massivt högtryck i alla fall parkerar över vår stuga efter midsommar då semestern börjar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar