måndag 15 juni 2015

Snart bara 8 dagar kvar

Det var den helgen det. Jobbet kallade på mig igen i morse. Men snart är det bara 8 dagar kvar till min semester. Den där riktiga semesterkänslan har ännu inte infunnit sig. Det kan ju bero på att jag så sent som förra veckan hade min vinterjacka på mig...
 
Herr M:s tröja blev färdig i lördags när jag satt och tittade på prinsbröllopet på tv. Jag är ju inte den kvickaste på att sy ihop saker (det är nämligen liiite långtråkigt), men nu är den i alla fall klar. Jag tvingade Lasse att vara modell. Den blå färgen kommer inte till sin rätt på något foto, men nyansen är snygg i verkligheten. Mer blå än grå som här.
 
 
Som sagt - jag satt och tittade på prinsbröllopet i lördags. Lasse fullkomligt kreverar när kungahuset kommer på tal. Tur det inte är bröllop så ofta då då... Jag försökte febrilt lyssna på  prästens tal och "ja" hit och dit, medan Lasse läste högt från någon hemsida om MullToans kapacitet.
 
Det slog mig idag att man kan så lite. Ja, eller jag kan så lite i alla fall. Vad hinner man lära sig på ett liv egentligen? Inte speciellt mycket. Det är ju också en massa saker man inte ens prövat och således inte alls vet om man har fallenhet för. Synd på bortkastad eventuell kapacitet tycker jag. Undrar vad min fallenhet är.
 
Avslutar med en bild på Märta och Skorpan. Vi har haft Skorpan lös en stund varje kväll nu. Märta går ju i princip alltid lös. Skorpan har inte riktigt förstått att man kan gå lös utan att springa mellan mig och Lasse (och få godis...). Går vi bredvid varandra tar han sig ett eget ärevarv och kommer tillbaka och vill ha godis. Märta lufsar på i hyfsad takt. Man får ju inte glömma att hon faktiskt är en tant numera. Här kommer de både i full fart!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar