fredag 12 juni 2015

Mest soligt!

Så lyder väderleksprognosen idag, och den stämmer! Det är redan strålande fint ute - soligt och gott, klarblå himmel och människor har shorts och klänning! Vi har lagt fläskfilén i marinad inför kvällens grillning på verandan. Så här ser himlen ut just nu:
 
 
Allt kunde ju varit så bra om det inte vore för det här...
 
 
... jobbet. Här sitter jag nu och ska strax starta dagen. Inomhus. Men jag gläds med alla andra som kan ligga på verandan och sola och lata sig idag. Jag är inte den som är den - hurra för alla som kan vara ute i solen och ha det skönt idag. Jag ska inledningsvis läsa några sidor ur Alan Brymans bok "Samhällsvetenskapliga metoder" så att jag under dagen får rätsida på detta med att blanda kvalitativa metoder med kvantitativa. Bryman kan man lita på, se vad jag har hittat!

 
Igår kväll planterade vi det sista ute i stugan - det var lagerblad, mynta, några blå lobelior på Lasses stolpar och solrosor. Sen vattnade vi. Hoppas allt tar sig, jag är särskilt nyfiken på mina lagerblad. Här är Ediths sockerlåda med dahlior och murgröna. Den fina bänken kommer från M&M.
 

Vi tog också mod till oss och släppte lös Skorpan i trädgåden i går. Fy fasiken vad han springer snabbt när han kommer igång - han ligger som ett steck i luften. Vi har ju tränat inkallning när han haft sin lina på sig. Han springer då mellan mig och Lasse och får godis. Han trodde att vi fortfarande lekte den leken igår, så han sprang som sjutton och så fick han godis. Märta tyckte också att det var en rolig lek... hon lufsade runt hon med och fick godis. Skorpan höll sig lydigt på tomten. Vi får pröva lite ikväll igen. Det vore så bra om han kunde gå lös lite mer därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar