onsdag 10 juni 2015

Hemma hos Skrot-Nisse

Idag tog vi oss en runda på Spikön. Där har lekparken nu öppnat, och jag hann precis in och ta några kort innan vi höll på att bli nersprungna av massor av glada barn på väg in till Skrot-Nisse. Lekparken är verkligen fin och - om man dömer efter barnens tjut - också kul! Här är hans hus:
 
 
Här är hans SAAB-flygplan och hangar:
 
 
Igår när jag kom hem från jobbet städade vi ute på verandan - jag är helnöjd med det. Äntligen är allt vinterskit borta och antingen utställda på uteverandan eller inställda i boden. Denna bod är ju ett sorgebarn, men nu ska vi ju köpa ett nytt skjul och under sommaren rensa ut allt - vilken nog är det mesta - i gäststugan. Det vore riktigt roligt att göra i ordning gäststugan och inreda lite fint där. Här en bild från nystädad veranda. I år la vi på den matta jag en gång vävde och som är exakt efter verandans längd.
 
 
Idag hoppas jag få med mig Lasse på en lunch - har lockat både med Swania och Shangrila. Få se vad det blir när det är dags för lunch.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar