torsdag 18 juni 2015

Trodde vi var först

I morse inbillade vi oss att vi skulle vara först i den stora affären för att handla inför midsommar. Så var inte fallet. Det var trångt och besvärligt, och två tanter - inte jag dock - rök ihop framför delikatessdisken. Nu är vi emellertid hemma igen och allt är upplockat och inställt. Veckohandling är en pärs!
 
Jag är så nöjd över att lupinerna börjar blomma här ute. Det är en av de vackraste blommor jag vet. Det är så vackra färger och det är så mycket blommor liksom. Hela hav av rosa - det blir liksom inte bättre...
 
 
Ute vid gäststugan växer det akleja som självsått sig där från allra första början. Den kommer år från år och är verkligt fin tycker jag. Humlan med! Bomman ser nästan ut som en hatt från 1800-talets Brontê.
 
 
Sen har också vresrosen med sin fantastiska doft börjat blomma. Den är så tacksam och snäll som blommar hela sommaren igenom.
 
 
Igår hade vi middag på Kåren. God mat från Turkiet serverades. En massa goda röror och grillad lax hamnade på min tallrik. Alltid gott att äta mat som någon annan lagat tycker jag. Matlagning är verkligen inte speciellt kul.
 
I eftermiddag ska det regna. Ska man försöka se det positivt kan man ju säga att det är bra för då slipper vi vattna. Ska man vara lite negativ kan man istället fråga sig var i helvete är sommaren?!



 

1 kommentar:

  1. Var är sommaren undrar du. Det här ÄR sommar, i alla fall i vårt kylslagna land...☔️

    SvaraRadera