tisdag 16 juni 2015

Tisdag före midsommar

Igår sprang jag på min handledare, han var på jobbet i ett annat ärende. Vi pratade lite hit och dit om våndan att få ur sig något när man skriver. Han fick det att låta så lätt... "jag bara bestämmer mig för att skriva 10 sidor på 10 dagar" sa han. Så kan man ju tänka, men livet består ju av annat också. Jag kanske får loss 10 rader per dag om jag har tur... Fast så är han ju docent också, och det är inte jag. Och kommer aldrig att bli.
 
Jag stickade nästan färdigt bakstycket på mitt nuvarande stickprojekt igår. Jag gillar färgen jättemycket, nästan samma färger som en underbar lupinäng! Det ska bli en tröja till mig denna gång. Efter två herrtröjor är det dags för något eget till mig tänkte jag. Jag har också hittat ett rött garn som jag köpte för länge sedan och som jag nu funnit en beskrivning till. Det är också en tröja till mig. Garnet är rött som blod och mjukt och gott. Det kanske kan bli något under semestern att ta tag i. Här en bild på mitt nuvarande projekt:
 
 
Det lovas regn till midsommar. Inget ovanligt egentligen, jag tycker det känns som om det alltid är regnigt och småkallt på midsommar. Vi ska vara i stugan förstås, och kan vi inte sitta ute så kan vi sitta på vår glasveranda och äta samma mat som vi åt i julas och i påskas. Håll med om att det är lite dålig fantasi på den svenska helgmaten!
 
I morse låt dimman tjock över vår fina sjö Öresjö. Det gick inte att se över till andra sidan ens. Men vi lufsade våra dryga 4 kilometer under en himmel som lovade fint väder i alla fall.
 
 

1 kommentar: